Monday, February 11, 2008


11.02 - ljushuvudenas dag

idag dedikerar jag min blogg till min käre store bror Jocke (eller Papam, om vi ska vara riktigt internt familjära), han fyller nämligen år just idag! tusentals och åter tusentals grattis!!!

ändå sedan jag först lärde känna honom som den med mousse och hårfön stylade thé-connesiueren i rummet till vänster om mitt har jag uppskattat hans släktskap med mig något alldeles väldigt. han är en sån där som lyser upp det som är runt omkring honom, både på scen (där han gör det med konstiga glödlampor då tillfälle ges) och till vardags. han är ett ljushuvud, med andra ord.

ett ljushuvud. vilket leder mig till en reflektion över huruvida det är en slump att han har samma födelsedag som Thomas Alva Edison. coincidence? i vilket fall passar det ganska bra. de lämnar båda fotavtryck i tidens mylla.
(i och för sig har han samma födelsedag som Jennifer Aniston också, men det passar inte lika bra)

hur det nu än är med den saken, är han en alldeles fantastisk person, och jag nominerar honom med glädje till dagen person nummer ett i hela världen!

TUSEN GRATTIS, KÄRE STOREBROR!!
det är du värd många gånger om.

/lillebror fred

2 comments:

Anonymous said...

Nämen tack! Tack!

JO said...

Jamen grattis!!! Till mannen med manen, den enda som bytt frisyr lika många gånger som Madonna ;-p Grattis grattis!